Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата
Политика за защита на личните данни

Новини

Новини Новини

Facebook създава нова платформа за недвижими имоти

Facebook създава нова платформа за недвижими имоти

Снимка: Flickr.com

Социалната мрежа Facebook планира промени, които да улеснят търсенето на обяви за имоти но. Засега тази функция ще бъде достъпна единствено за потребителите в Съединените щати, съобщават от Marketwatch. От Facebook са принудени и да регулират начините на таргетиране за определен тип реклами, което ще промени коренно ситуацията в тази сфера.

Миналия месец от платформата обявиха, че са постигнали споразумение с няколко неправителствени организации, според които социалната мрежа упражнява дискриминация относно начина, по който рекламодателите таргетират своята аудитория.

Промяната ще забрани на всеки, който рекламира имоти, обяви за работа или кредитни продукти, да може да ги таргетира по възраст, пол или местоживеене.

Facebook работи и по нова функционалност в своята платформа, която ще позволява на потребителите да разглеждат всички публикувани обяви за недвижими имоти в САЩ. Обявите ще могат да се филтрират по региони, независимо от това дали виждат реклами за тях или не.

Основният въпрос, който се появява на хоризонта, е дали това ще промени правилата на сегашния имотен пазар и какво ще стане с големите платформи за предлагане на недвижими имоти. За американския пазар това е имотният портал Zillow, който също обединява информация за офертите на имотния пазар в САЩ.

От  Facebook удовлетворяват законовите изисквания и събират цялата информация за имотния пазар на едно място. Това позволява търсене по всички критерии, без тези търсения да бъдат таргетирани от рекламодателите.

Таргетирането на рекламите на имотните агенции през Facebook вече няма да е толкова прецизно. В последните години повечето агенции и брокери се насочваха към социалната мрежа за генериране на посещения, тъй като рекламата там е по-изгодна финансово в сравнение със  Zillow.

Но вече Facebook е принуден да намали ефективността на тези канали, за да изпълни регулаторните изисквания. Забранява се таргетирането на потребители по пощенски код, което всъщност е най-ефективния метод на таргетиране за агенциите на недвижими имоти.

Според експерти покупката на жилище е сериозно решение, което се взима след важно житейско събитие най-вече, което трудно може да се генерира от рекламата на недвижими имоти в социалната мрежа. Най-често потребителите, които са решили да предприемат тази стъпка, се обръщат към специализираните платформи като Zillow и най-вероятно появата на тези нови функции няма да повлияе значително на досегашната ситуация.