Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата
Политика за защита на личните данни

Новини

Новини Новини

Търговците търсят нови възможности за развитие в областните градове

Търговците търсят нови възможности за развитие в областните градове

Тъговските площи в столичните молове винаги са представлявали голям интерес за търговците. В последните години обаче наличието на все по-голям брой търговски центрове направи конкуренцията непосилна за някои от тях. Друг фактор е и високото ниво на наемите на тези търговски площи, които могат да си позволят само най-големите „играчи“ на пазара.

Именно това доведе до нова тенденция на пазара на търговски площи. Нарастващото потребление в областните градове, съчетано с по-ниските наеми за търговски площи, се превръща в исключително благоприятна среда за развитието на такъв тип бизнес. Това сочат данни на консултантската компания Cushman & Wakefield Forton за третото тримесечие на годината.

В по-малките населени места основни наематели са търговци на бързооборотни стоки, стоки за дома  “направи си сам”, техника и козметика. При дрехите и обувките навлизат основно брандове от средния ценови клас. Заради липсата на големи търговски центрове в тези населени места big-box магазините са най-търсената платформа за навлизането на тези брандове в областните градове.

В столицата се наблюдава и пренасищане от обекти на един и същи търговец. Това кара много от тях да потърсят и присъствие на територията на други градове, където има по-ограничено предлагане и по-малка конкуренция за даден асортимент.

София продължава да е атрактивна за навлизане на нови брандове, тъй като това е възможността за излизане на най-атрактивния пазар на българска територия. През 2019 година тази тенденция ще продължи с предстоящото откриване на много нови обекти. Много чужди брандове също активно проучват пазара за потенциално навлизане.

Делът на свободните площи в столичните молове се очаква значително да намалее през следващите месеци в резултат от активността на новите и съществуващите на пазара брандове. Към момента той е малко над 9%, главно заради все още неусвоените площи на бившите хипермаркети.

След покачването на наемните нива в предходните тримесечия, сега те остават стабилни. За магазин от 100 кв. м. на ключова локация в добре работещ търговски център нивата се задържат на 32 евро/кв. м. На булевард „Витоша“ стойностите за обект с подобна квадратура остават около 50 евро/кв. м.