Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата
Политика за защита на личните данни

Новини

Новини Новини

Търговски паркове вместо молове в малките градове

Търговски паркове вместо молове в малките градове

Нова тенденция ще се наблюдава в търговския сектор през 2019 година. Интересът на инвеститорите се насочва към ритейл паркове, които ще помогнат за разрастването на много търговци в средно големите и по-малките градове – с 30 000 до 100 000 жители, където липсват големи търговски центрове.

Икономически логични инвестиции за малките населени места се оказват ритейл парковете, които остават единствена алтернатива за марките, желаещи да открият обект. Тези проекти се характеризират с 4-5 000 кв. м отдаваема площ. Най-вече те се намират около съществуващи хранителни хипермаркети, магазини за техника или строителни хипермаркети. Бързото им създаване гарантира появата на подобни проекти до края на 2019 година.

За тази година не се очакват нови проекти за големи търговски центрове. След откриването на Plovdiv Plaza и очакваното отваряне на Delta Planet Varna в края на март, пазарът в София и големите градове вече е наситен. Общото предлагане на площи в молове в страната към средата на 2019 г. се очаква да надхвърли 810 000 кв. м. с влизането в експлоатация на новите проекти.

За повечето молове годината ще е време да затвърдят пазарните си позиции, да привлекат нови брандове и да оптимизират микса си от търговци, ако искат да се справят със силната конкуренция. Делът на незаетите площи в София се очаква значително да намалее – от 9% към края на 2018 до 5% през 2019 г. Това се дължи на високата активност от страна на наемателите.

Наемните нива в моловете и централните търговски улици ще продължат да се покачват през годината. Към края на миналата година те се равняват на 34 евро/кв. м за помещение от 100-150 кв. м на ключова локация в голям търговски център и 52 евро/кв. м за аналогична площ на търговска улица.

Много от вече работещите на пазара брандове планират разрастване, подкрепено от ръста на продажбите им през последните години. Значително раздвижване се очертава и в сегмента на достъпната мода, където вече е в ход експанзията на нови за пазара брандове.