Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата
Политика за защита на личните данни

Новини

Новини Новини

Търговските вериги движат пазара на търговски площи

Търговските вериги движат пазара на търговски площи

Снимка: Flickr.com

През второто полугодие на 2018 година търговските вериги са били най-активни при откриването на нови търговски обекти, показват данни на Colliers.

Като лидер се очертава търговската верига Billa с 4, следвана от Lidl и T Market с по 3 и Фантастико с 1 нов магазин. Billa  системно запълва частично освободените от Carrefour площи, като така заема ключови локации в големите търговски центрове.

Търсенето на обекти в търговски центрове поддържа високи нива през този период. Това се дължи най-вече на разместване на големите играчи на пазара, заради фалирането на търговската верига Carrefour, която беше позиционирана в няколко търговски центрове. Моловете продължават да полагат усилия за затвърждаване на позициите си. Работи се върху разнообразяване на микса от наематели, но не остават на заден план също така и подобренията и преустройствата на самите сградите. Акцентът върху по-добро позициониране ще продължи и през 2019 г.

Продължава  усвояването на площите в търговските центрове и през второто полугодие на 2018г. Общо на годишна база са усвоени 30,760 кв.м, а при утвърдените проекти регистрираната заетост е над 90%. Едва 5% от площите в търговските центрове са свободни, като се запазват ниските стойности. Нивата на предлагане в софийските молове остават непроменени – 400.660 кв.м.

Общото предлагане за страната нарасна с 35,000 кв.м. отдаваема площ с откриването на новият търговски център Plovdiv Plaza във Пловдив. През настоящата 2019 година ситуацията ще се промени отново с откриването на нов търговски център във Варна.

Един друг модел за създаване на търговски площи става все по-популярен сред търговците, които искат да разширят дейността си в по-малките градове. Става въпрос за така наречените търговски паркове, които са едно добро решение най-вече за търговците в секторите облекло, обувки и стоки за дома, когато в градът липсват големи шопинг центрове. През втората половина на 2018 г. бяха открити три ритейл парка в Пловдив и един в Костинброд, което нагледно показва нуждата и от такъв вид търговски площи и интереса и на предприемачи, и инвеститори към развитието и придобиването на такива проекти в бъдеще.